کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | رهبر معظم انقلاب: وظیفه دنیای اسلام کمک به مردم فلسطین است | تعداد شهدای غزه به ۲۲۱۵ نفر رسید + فیلم (۲۲ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۸۷۰۴
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
بسته اخبار بین‌الملل امروز | رهبر معظم انقلاب: وظیفه دنیای اسلام کمک به مردم فلسطین است | تعداد شهدای غزه به ۲۲۱۵ نفر رسید + فیلم (۲۲ مهر ۱۴۰۲)
جهان ملتهب این روزها با رویدادها مختلفی روبه‌رو است که به بررسی برخی عناوین مهم‌ترین خبرهای این روزها می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در نشست خبری خود در لبنان در جمع خبرنگاران گفت: اعلام ساعت صفر در صورت تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اختیار جریان مقاومت است.

وی تاکید کرد: مقاومت فلسطین به تنهایی قادر است که هر اقدامی را انجام دهد و از توانایی بالایی برخوردار است.

وزیر خارجه کشورمان افزود: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت و فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعا است.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان این که در صورت تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، جریان مقاومت همه سناریو‌های لازم را طراحی کرده است، گفت: در جریان گفتگو با مقامات مقاومت دریافت کردم در زمان تصمیم برای پاسخ به این جنایت‌ها، پاسخی که داده می‌شود تعیین‌کننده و تغییر دهنده نقشه کنونی سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس درکم از واقعیت‌های مقاومت به جنایتکاران جنگی و حامیان آن‌ها در منطقه هشدار می‌دهم تا دیر نشده جنایت‌های جنگی خود را متوقف کنند و شاید تا ساعات دیگر دیر شود.

وی گفت: هنوز فرصت سیاسی برای جلوگیری از وقوع یک بحران گسترده در منطقه وجود دارد. امروز بعد از این نشست با نماینده دبیر کل سازمان ملل در منطقه دیدار خواهم داشت و به او می‌گویم وقت ابتکار و فرصت سیاسی همچنان وجود دارد، ولی فردا دیر است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدام صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری مردم غزه گفت: کوچ اجباری مردم غزه نشانگر آن است که رژیم آپارتاید اسراییل به جای مقابله در میدان جنگ، حمله وجنایت علیه زنان و کودکان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد خبر اخیر واشنگتن پست مبنی بر توافق قطر و آمریکا برای بلوکه شدن ۶ میلیارد دلار ایران که اکنون در بانک‌های قطر گفت: همه چیز در چارچوب توافق موجود بین تهران و دوحه در مسیر درست خود قرار دارد.

۲۶ هزار شهرک‌نشین، شهرک سدیروت را ترک کرده‌اند

یک روزنامه عبری زبان نوشت، بیشتر ساکنان شهرک سدیروت در غلاف غزه طی چند روز گذشته پس از تشدید اوضاع این شهرک را ترک کرده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی صفا به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد، از مجموع ۳۶ هزار سکنه شهرک سدیروت در غلاف غزه، ۲۶ هزار تن از ترس عملیات گردان‌های القسام این شهرک را تخلیه کرده و به هتل‌های واقع در مرکز غلاف غزه رفتند.

یکی از شهرک‌نشین‌های ساکن سدیروت گفت، به دلیل شرایط بسیار خطرناک سدیروت و تداوم اصابت موشک به آن، تصمیم به ترک این شهرک گرفتم.

این شهرک‌نشین که از ۶۶ سال قبل ساکن سدیروت بوده، گفت که در هیچ یک از درگیری‌ها آنجا را ترک نکرده، اما این بار به دلیل یورش‌ها و ترس از مرحله بعدی درگیری، تصمیم به رفتن گرفته است.

آحارونوت در ادامه نوشت: تخلیه شهرک سدیروت در چارچوب طرحی انجام می‌شود که کابینه اسرائیل پیش از این تصویب کرده بود و قرار شد ساکنان این شهرک به شهرک عسقلان منتقل شده و در هتل‌ها و یا در منزل بستگانشان ساکن شوند.

حمله راکتی به سدیروت
 

مصر گذرگاه رفح را بست

وزارت کشور مصر امروز شنبه اعلام کرد که دروازه گذرگاه «رفح» را با دیوار‌های بتنی مسدود کرد.
 
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۹ مهرماه گزارش داده بود که رژیم اسرائیل، مصر را درباره هرگونه کمک‌رسانی به نوار غزه تهدید کرده است.
 
بر اساس این گزارش، تل‌آویو مصر را تهدید کرده که اگر کامیونی حامل کمک برای مردم غزه از گذرگاه رفح که تنها گذرگاه ارتباطی غزه با دنیای بیرون است، عبور کند، مورد هدف قرار خواهد گرفت.
 
گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و غزه است که فلسطینیان می‌توانند به وسیله آن با جهان ارتباط داشته باشند و اگر این گذرگاه بسته شود بیماران فلسطینی به هیچ نقطه‌ای از چهان دسترسی ندارند.
 

قطر درباره خطرات کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه هشدار داد

وزیر خارجه قطر در جریان گفت‌وگوی تلفنی با همتایان سعودی، عمانی و ترکیه‌ای خود، نسبت به خطرات تلاش‌های صیونیست‌ها برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه هشدار داد.
 
وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه این کشور با هاکان فیدان، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود و بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی، همتایان ترکیه‌ای، سعودی و عمانی به صورت جداگانه تماس تلفنی برقرار کرد و طی این گفتگو‌های تلفنی اوضاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و راه‌های کاهش تنش مورد برسی قرار گرفت.
 
طبق گزارش سایت النشره، در بیانیه مذکور آمده است، وزیر خارجه قطر طی این تماس‌های تلفنی ضمن محکوم کردن تمامی اشکال هدف قرار دادن غیرنظامیان اعلام کرد، کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و در پیش گرفتن سیاست مجازات جمعی تحت هر بهانه‌ای امری غیرقابل قبول است.
 
وزیر خارجه قطر ضمن هشدار نسبت به خطر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از نوار غزه، بر لزوم گشایش گذرگاه‌های انسانی برای تضمین ارائه کمک‌ها به فلسطینیان به ویژه در سایه وخامت اوضاع تاکید کرد.

وی در ادامه بر عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان و حق آن‌ها در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از فلسطینی‌های ساکن در شمال نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند.

هنوز فرصت برای استفاده از راهکار سیاسی در مسئله فلسطین هست

وزیر امور خارجه در دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل در عملیات صلح در خاورمیانه گفت: فرصت راهکار سیاسی برای همین امروز وجود دارد و فردا خیلی دیر است.

حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر به لبنان با "تور وینسلند" فرستاده ویژه سازمان ملل در عملیات صلح در خاورمیانه دیدار و رایزنی کرد.

آخرین وضعیت فلسطین و چگونگی کمک به مردم غزه در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار عنوان کرد: فرصت راهکار سیاسی برای همین امروز وجود دارد و فردا خیلی دیر است.

جنایت صهیونیست‌ها در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری از شنبه گذشته تاکنون به ۵۴ نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از ۱۱۰۰ رسیده است.
 
رژیم صهیونیستی از شنبه گذشته تاکنون نیز با حمله به خانه‌های مردم در نوار غزه یکهزار و ۹۰۰ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن را به شهادت رسانده و هفت هزار و ۶۹۶ فلسطینی را زخمی کرده است.
 
دست تکان دادن و استمداد یک زن فلسطینی از زیر آوار
 

تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت جهان اسلام از فلسطین

بسته اخبار بین‌الملل امروز | رهبر معظم انقلاب: وظیفه دنیای اسلام کمک به مردم فلسطین است | ۲۶ هزار شهرک‌نشین سدیروت را ترک کردند + فیلم (۲۲ مهر ۱۴۰۲)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر وی، با قدردانی از مجاهدت‌های وی و خانواده‌اش، قدرت روز افزون اسلام در جهان به‌رغم توطئه‌های گسترده را نتیجه مجاهدت‌ها دانستند و با اشاره به شرایط فلسطین اشغالی و به‌ویژه غزه گفتند: امروز یکی از مظاهر قدرت اسلام همین مسائلی است که در فلسطین در حال روی دادن است.
 
ایشان تاکید کردند: قضایای روز‌های اخیر فلسطین به‌ویژه بمباران‌ها و شهادت زنان و کودکان و مردان، دل انسان را مجروح می‌کند، اما بخش دیگری از این قضایا نشان دهنده قدرت باور نکردنی اسلام در فلسطین است و با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: همه در دنیای اسلام وظیفه دارند به مردم فلسطین کمک کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل نظام اسلامی در ایران و شکل‌گیری حکومتی بر مبنای تفکر اسلام سیاسی بعد از قرن‌های متمادی را یکی از وجوه قدرت اسلام برشمردند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی از زمان تاسیس تاکنون روز به روز قوی‌تر شده و در آینده نیز قوی‌تر از حال، خواهد شد.

ایشان فعالیت‌های اسلامی در دنیا را روز به روز درحال گسترش خواندند و افزودند: امروز حرکت اسلامی در نقاط مختلف دنیا همچون آفریقا، آسیا، اروپا و شمال آمریکا درحال گسترش است و با عنایت خداوند، موفقیت‌های این حرکت با قدرت بیشتری ادامه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود دیدار با شیخ زکزاکی و خانواده وی را بسیار خوشحال کننده خواندند و خطاب به آنان گفتند: شما مصداق مجاهد حقیقی فی سبیل الله هستید و امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.

۲۲۱۵ شهید از ابتدای جنگ غزه تاکنون

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار شهدا و مجروحان غزه از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی را اعلام کرد.

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای غزه به ۲۲۱۵ نفر و شمار مجروحان به ۸۷۱۴ نفر در هشت روز جنایت رژیم صهیونیستی خبر داد.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری از شنبه گذشته تاکنون به ۵۴ نفر و شمار زخمی‌ها به بیش از ۱۱۰۰ رسیده است.

با ورود عملیات "طوفان الاقصی به هشتمین روز خود و کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن‌های رژیم اسراییل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می‌کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->